Orkar inte med någon

Jag tänker ta livet av mig den här veckan. Jag VÄGRAR att leva mer! Jag orkar inte mer! Jag hatar det!!!! Har inte ätit nån middag och jag vet att det (åtminstone delvis) är det som gör att jag känner mig förtvivlad och bara vill försvinna från jordens yta. Ändå kan jag inte äta för då hetsäter jag bara istället! Jag hatar det!!!!!!!! Ingenting funkar. Allt är bara fel. Hur jag än gör så blir det fel!

Varför kan jag bara inte ta livet av mig nu?? Varför är det så svårt? Jag vill ju inte leva! Och det blir inte bättre! Även om det skulle bli det nångång i framtiden så orkar jag inte vänta längre! Jag vet inte hur jag ska göra för att må bättre, jag orkar inte pröva alla "metoder". Mental träning, mindfulness, tabletter, mat, planering, osv osv osv. Det går inte. Det funkar inte. Och bestämmer jag mig för nåt så blir det inte av ändå. Sitter ändå bara här vid datorn och äter eller gråter. Kul. Kul liv.

Allt är så meningslöst!

Blev dålig i magen idag. Igen. Som vanligt. Kanske beror på att jag åt 4 Extra Drops på jobbet? Kom på att jag åt det sist jag blev sådär jättedålig i magen också. Kanske bidrog. Kanske inte. Vem bryr sig? Min mage är ändå aldrig normal och kommer väl aldrig bli det heller.

Mamma ringde. Pratade och babblade och undrade varför det hade varit dåligt mellan T och mig i måndags. Jag orkade bara inte förklara. Jag vet ju inte exakt varför själv. Kan inte uttrycka mina känslor i ord. Jag hatar det. jag hatar allt. Eller det enda jag inte hatar är vädret. Och naturen. Och djuren. ♥

Jag orkar inte med mamma. Och jag orkar inte med T. Dom irriterar mig till max. Usch.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Snälla ge inte upp!! Du är värd så mycket bättre i det här livet och det kommer en dag kännas bättre, jag lovar dig. Vi är många som är i din situation och tillsammans kan vi stötta varandra genom jobbiga dagar. Om det är en tröst så har jag tänkt precis likadant som dig, allt känns skit och hopplöst. Men det kan vända lika fort igen och kännas bättre.



Får jag fråga; tar du någon typ av antideppressiv medicin? Jag hade själv sådana tankar som du och mådde piss i höstas, men går sedan november på antidepp och det får faktiskt bort den värsta depressionen och ångesten.



Snälla ge inte upp. Kram

2010-04-30 @ 14:26:28
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vi har förresten samma blogglayout :-D //kram

2010-04-30 @ 14:27:50
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: pussel

Tack för din kommentar!

Det känns bara så hopplöst att "bara" vänta och hoppas på att det nångång ska bli bättre. HUR länge orkar man vänta liksom!? Usch =(.

Ja, jag har prövat Fluoxetin och Sertralin. Inget av dessa verkra bita på mig. Vad tar du?

Kram!

2010-04-30 @ 17:56:56
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0