Veckan

Tack för era kommentarer ♥!

Har ingen tid framför datorn längre nu när jag har barnvakt ;-). Det är tråkigt, men fördelen är att jag inte har kräkts och/eller hetsätit på fyra dagar nu! I tisdags kväll var vi hos några av T:s kompisar och hade jättetrevligt. Jag drack drygt en flaska vin och nåt annat skumt jag fick där, mådde inte alltför bra när jag skulle upp och jobba dagen efter om man säger så haha =P. I onsdags eller torsdags mådde jag asdåligt på kvällen. Det tog lång tid innan vi blev klara med middagen och jag var skitsur och hade ångest (tror jag). Grät och höll på, men eftersom T var med mig hela tiden så klarade jag dagen utan hets iaf. Igår mådde jag också dåligt efter jobbet. Ville bara vara ifred och hetsäta. Äta äta äta hela kvällen.. Men jag surade och åt middag med T och sen kollade vi på Idol och efter det kändes det bättre. Hade dock lite ångest när jag skulle sova =/. Har drömt mardrömmar två nätter i rad också. Det brukar jag aldrig göra.

Just det, i tisdags fick jag Voxra utskrivet av psykologen. Började ta det på onsdagen, men läste sedan i bipacksedeln att man inte ska ta det vid bulimi. Hmm.. mailade min terapeut och fick till svar igår att jag ska sluta med det och att psykologen skrivit ut nåt annat antidepressivt ist som finns att hämta på apoteket...

Aningen klantigt av psykologen måste jag säga. Jag ska få ett gratis läkarbesök som kompensation, men ett läkarbesök kostar väl 100 spänn? Medicinen kostade 300 spänn! Dessutom har jag köpt den för lånade pengar (av T) eftersom jag inte har ett öre själv. *sur*

Aja, ska väl hämta ut den andra medicinen idag och se vad det är för något iaf.. Vägrar ta nåt med viktuppgång/ökad aptit som biverkning iaf.. fy fan.

Tisdag och onsdag hann jag inte äta någon frukost, vilket gjorde att jag hade noll energi på ett energikrävande jobb, vilket såklart också bidrog till mitt dåliga humör på kvällen. Onsdag och torsdag har jag ätit frukost, lunch, middag, nån frukt och även lite glass och naturgodis på kvällen. T är ofta sugen på nåt sött efter middagen. Jag har faktiskt inte varit så sugen, men det är ju gott ^^ och mysigt.. Vi har iaf köpt lagom mycket och jag sparade t o m ca hälften av naturgodiset jag köpte på onsdagen till torsdagen! Trots att jag hade det hemma hos mig... Det funkade eftersom jag visste att jag skulle umgås med T på kvällen.

Ikväll åker jag till Sthlm med mamma. Tror jag kommer klara det. Ska sova hos min systers familj, sen träffa min faster på söndag och sedan åka hem med mamma på söndag eftermiddag/kväll. Borde funka om T är med mig hela tiden direkt när jag kommer hem på söndag kväll..

Nu har jag precis ätit 2 ägg m kaviar och kaffe m grädde till frukost. T är och klipper sig nu. Sen ska vi gå på stan lite och käka falafelrulle på ett gott ställe =P. Det blir nog bra det här... (säger jag nu, kvällarna är alltid värst så vi får väl se..).

Igår kväll pratade T och jag om min bulimi. Han kan inte så mkt om det och det märktes när vi pratade. Jag undrade om han kunde ha sötsaker hemma utan att äta upp det, och då svarade han att han inte kunde det. Sen frågade han mig varför jag aldrig hade tex glass hemma och jag måste ju vara likadan då... men sen när jag inte svarade kom han på själv att "ah just det, din sjukdom ja, det är därför va?" typ. Jag försökte förklara lite varför jag äter för mkt och spyr och så, men tror inte han har en aning om HUR MKT jag äter och att jag hetsar i mig maten.. =( Men hur ska han kunna veta det? Jag vet ju inte hur alla sjukdomar är heller. Och han har ju aldrig fått nån utbildning i bulimi direkt. Han försöker väl förstå iaf och det är ju huvudsaken. Han verkar inte tycka att det är äckligt på nåt sätt heller utan han tycker bara synd om mig för att jag mår dåligt och förstår att det är ett sätt för mig att lindra ångest bl a.

Just det, jag vägde 61,0 kg idag och igår och så är jag förstoppad igen =/. Uppsvälld mage och ont som resultat. Och jaa, när magen inte mår bra mår inte jag bra och risken för hets ökar markant...... Usch. Drack två muggar kaffe nu bara för det. Det brukar få igång magen, men verkar inte göra det idag tyvärr =/.

Kommentarer
Postat av: mirame

Vad glad jag blev av att läsa det här inlägget!!! (: Fortsätt i samma stil! Du är jätteduktig tycker jag.

2009-09-26 @ 12:06:14
URL: http://cielos.blogg.se/
Postat av: Lisa

kanner du igen dig i texten nedan?



http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=6631



jag har kämpat i bulimi de senaste 6 åren. tog efedrin. nu äter jag medicin mot adhd. en typ av centralstimulanta det med precis som efedrin. forstar nu varför efedrinet fungerade.brukade hesäta flera ganger om dagen nar det var som värst, har inte hetsätit nu på 2 mpnader.



2009-09-27 @ 10:05:34
Postat av: lisa

ska tillägga att man inte är dum i huudet för att man har adhd. jag käser på universitetet

2009-09-27 @ 10:08:49
Postat av: Simone

enligt mina erfarenheter är det skitsvårt för ens partner/familj att förstå en ätstörning. Har de aldrig tidigare kommit i kontakt med detta är de ju oftast helt ovetande. Precis som du skriver kan man ju inte ha koll på alla sjukdomar. Det tog min sambo ca två år att förstå allvaret, och då hade det gått ganska långt. I början kunde jag bli enormt frustrerad på familj/sambo som ställde "korkade" frågor o liknande, men de försökte ju åtminstonde. Blev så himla glad när sambon häromdan vågade viska frågan "hur är det, spyr du mkt fortfarande?" den frågan hade han aldrig vågat ställa förut!

2009-09-27 @ 13:07:07
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: pussel

*Lisa:* Nja, jag vet inte. Alltså meningen "Hetsätningen skulle då användas för att kontrollera den frustration och ångest som uppstår vid uppmärksamhetsproblem och svårighet att strukturera tillvaron [5]." stämmer precis, men vad jag vet är jag inte den rastlösa typen utan mer den deprimerade, apatiska. Fast nu för tiden har jag extremt svårt att koncentrera mig. Orkade tex inte läsa igenom hela den där artikeln utan hoppar lite hit och dit när jag läser och vill snabbt komma vidare. Men sådan var jag inte för typ 10 år sen vad jag kan komma ihåg...



Men tack för din kommentar och tipset! Är mkt intresserad av psykiska störningar (särskilt då bulimi) och kopplingar hit och dit =).

2009-09-28 @ 23:28:21
URL: http://pussel.blogg.se/
Postat av: Anonym

din störda jävel, börja träna på gym ist ? och lägg upp en kost? sluta klaga o hålla på och tycka så jävla synd om dig själv, BÖRJA TRÄNA ISTÄLLET SOM ALLA ANDRA, SNÄLLA NÅN! Tro mig ingen bryr sig om din jävla vikt, men om du pratar om de hela jävla tiden klart de stör folk OCH JA, du ska få de bekräftat: 60KG! JA DU ÄR TJOCK! Jag är 170cm väger 45, JAG HAR TRÄNAT ! bättre att du får höra sanningen ist för att alla ska hålla på dalta! TA TAG I DITT LIV

2009-12-17 @ 21:58:59
Postat av: Anonym

din störda jävel, börja träna på gym ist ? och lägg upp en kost? sluta klaga o hålla på och tycka så jävla synd om dig själv, BÖRJA TRÄNA ISTÄLLET SOM ALLA ANDRA, SNÄLLA NÅN! Tro mig ingen bryr sig om din jävla vikt, men om du pratar om de hela jävla tiden klart de stör folk OCH JA, du ska få de bekräftat: 60KG! JA DU ÄR TJOCK! Jag är 170cm väger 45, JAG HAR TRÄNAT ! bättre att du får höra sanningen ist för att alla ska hålla på dalta! TA TAG I DITT LIV

2009-12-17 @ 22:00:04
Postat av: Anonym

din störda jävel, börja träna på gym ist ? och lägg upp en kost? sluta klaga o hålla på och tycka så jävla synd om dig själv, BÖRJA TRÄNA ISTÄLLET SOM ALLA ANDRA, SNÄLLA NÅN! Tro mig ingen bryr sig om din jävla vikt, men om du pratar om de hela jävla tiden klart de stör folk OCH JA, du ska få de bekräftat: 60KG! JA DU ÄR TJOCK! Jag är 170cm väger 45, JAG HAR TRÄNAT ! bättre att du får höra sanningen ist för att alla ska hålla på dalta! TA TAG I DITT LIV

2009-12-17 @ 22:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0