Gamla inlägg från ett forum, feb och mars

Ons 28 mars 2007

Åt inga våfflor i söndags, men har hetsätit sön, mån, tis ändå.. kakor och choklad.

Festade i lördags och hade kul =). Kände mig riktigt smal på söndagen och även på måndagen trots hets, men ändå måste jag hetsäta måste.

Nya tag idag igen.. fast jag gärna vill hetsa idag oxå eg.. usch... Men VILL vara nere på 57 kg på söndag..

En tjej jag jobbar med är rätt kraftig, ändå tränar hon rätt mkt, ute och springer och så! Och äter väl typ normalt på jobbet.. fattar inte.. Hon kan ju inte få i sig all energi på kvällen?? Måste äta himla onyttigt på kvällarna isf.. Mysko..

Lör 24 mars 2007

Jag vet att du har försökt med "vanlig" vård, dvs samtalskontakt etc, men du har aldrig funderat på att bli inlagd istället? Med tanke på din svåra bulimi, jag blir rädd för ditt hjärta Pussel... Jag menar det verkligen. Är det något som du har funderat på?

Jo, jag föreslog det oxå ibörjan när jag fick komma till äs-stället. Men det verkade på nåt vis aldrig vara aktuellt. Man måste vilja så förbannat mkt och det ville inte jag. Jag vill bli smal. Det går liksom inte ihop =/. Och dom var extreemt dåliga på att peppa mig och övertala mig om att vilja bli frisk. Det är väl det dom är där för? Att peppa och stötta en så att man vill kämpa för att bli frisk.

Jag tror att enda sättet för mig att bli av med bulimin är att lägga in mig (eller ha en övervakare dygnet runt typ, men nån sån har jag ju inte tillgång till om jag inte flyttar hem till mamma då el nåt..).

Men jag ska verkligen försöka ta tag i det och ringa vårdcentralen nästa vecka och boka tid för "hälsoundersökning" el nåt. Jag vill absolut kolla upp hjärtat och njurarna iaf.

Nu SKA jag bli smal! Suttit och kollat på gamla bilder från när jag var som smalast 2002.. Vill dit igen.. nuu =/. Vägde 58 kg idag. SKA ha gått ner till 57 kg till 1:a april iaf! SKA SKA SKA!!!

Men jag känner redan nu att söndag kommer bli katastrof. Hets hela dagen... Våfflor, sylt, grädde, kakor, choklad.......... skit skit och åter skit.

Men vad är det för vits med det? Varför må så dåligt? När jag kan må som jag gör nu och vara på väg neråt?! Varför??

Sön 4 mars 2007

Kunde ha blivit en bra dag idag. Kände mig smal när jag vaknade (för att jag hade spytt så "bra" igår kväll). Men ändå var jag tvungen att hetsäta idag oxå. Jag orkar inte mer. Jag vill inte mer.

Har köpt massa Varma koppen soppor. Ska försöka börja om imorrn. Äta som vanligt: gröt till frukost, äpplen till mellanmål, nyttig matlåde-lunch och sen soppa till middag. Ägg om jag har tränat.

Snälla snälla pussel, låt dig klara detta nu så att tron på digsjälv kan komma tillbaka......

Vägde 58 kg igår (3/3), antagligen för att jag har vätskebrist p g a allt spyende dag efter dag efter dag.

*Suck*. OK, ny vecka, nya tag?


Tors 1 mars 2007

Hetsåt i söndags iaf, och sen fortsatte det (såklart) till och med igår. Tänkte väl försöka börja om idag när det är den första mars, men det känns trögt. Känns som jag inte "hann" äta det jag "skulle" under hets-perioden. Vet inte alls. Vet ingenting. Kan, vill, orkar inte mer. Måste helt enkelt sluta. Men ju mer jag tänker på att jag måste sluta, desto mer vill jag bara stänga in mig och hetsäta.

Jag försöker tänka att jag får äta vad jag vill. Allt är tillåtet. Men det funkar inte heller. Så var det i söndags. "Men jag köper bara en chokladkaka och äter lite av den ikväll, eller så mkt jag vill.. hela om jag vill.. utan hets". Troligt att det skulle gå...
Har jag något hemma måste jag äta upp det. Måste. Annars får jag nog samma slags ångest som jag dämpar med hetsätningen tror jag.

Som idag tex, var "tvungen" att äta en hel skiva rågbröd och en halv burk keso så att jag kan äta den andra halvan burk keso och den sisa skivan rågbröd imorgon (sista vardagen i veckan). ???????!!!!!!! Ett jävla tvångstanke-pucko är vad jag är.

Fre 23 feb 2007

Inatt fick jag sån hjärtklappning att jag var nära att ringa 112! Har aldrig haft så långvarig hjärtklappning förut. Det bara höll på och höll på..slutade aldrig.. usch. Jag trodde att jag skulle dö, eller iaf att det var typ 50% chans att jag skulle överleva...
Det måste seriöst vara nåt fel på mitt hjärta. *rädd*

Tredje dagen utan hets. Har superuppsvälld mage varje eftermiddag. Den gör väl uppror över att jag inte spyr upp maten =/.
Hoppas den snart vänjer sig... Mår iaf mkt bättre utöver det. VILL INTE hetsäta i helgen. Måtte jag klara av det nu..................

Tis 20 feb 2007


Har hetsätit varje dag, med undantag från någon dag, de senaste veckorna. Det har lossnat ytterligare lite från mina framtänder och jag är orolig. Orolig för allt, för livet, för att det går åt skogen.

Startar en tävling imorrn som varar hela fastan och hoppas att den kan bidra med lite motivation för att bryta hetsen den här gången. Ska verkligen försöka komma in här ist för att gå och handla hetsätningsmat. Är HELT pank nu. Ska få låna 1000 kr av mamma tills lönen kommer... Jag vill inte att det ska ha gått så långt att jag lånar pengar för att kunna hetsäta. Det känns så defenitivt då, ett riktigt missbruk. En riktig missbrukare...

Hetsätningen dämpar bara ångesten för stunden. För just den kvällen. Men i det stora hela är jag mer deprimerad än någonsin. Funderar på om jag kan ha "lätt" borderline (om man nu kan vara "lite sjuk" i någon sjukdom, eller är det nåt som man antingen har eller inte har?)... Känner iaf igen mig nästan helt i beskrivningen av den öhh.. sjukdomen(?).

Aja, nu viiiiiiiiiiiiiiill jag bli smal.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0