forts. Gamla inlägg från ett forum, maj

Ons 30 maj 2007

Imorrn ska jag till läkaren. Kommer vara SÅÅ nervös. Usch. Men men, får se hur det går. Har ingen aning om, om jag ska fråga om man kan få stå i kö för att komma till nån psykolog el nåt. MÅSTE försöka bli fri från bulimin och jag kan inte på egen hand. Annars kan jag ju i princip lika gärna ta livet av mig direkt ist för att dra ut på det och förstöra kroppen låångsamt, som jag gör nu...

Ska bli intressant att få reda på provsvaren (var där och tog blodprov i måndags). Var en hel lista på prover de skulle kolla iaf =P.

Mån 28 maj 2007


Hee... det gick som planerat. Jordens hetsätning igår OCH idag.
Kändes inte färdigt liksom, kan inte förklara bättre.. hade inte fått med "allt jag skulle" igår och dessutom "känns det bra" med tre dagar kvar i maj innan juni börjar. Gillar talet tre.
Haha jag är knäpp, jag vet, men jag har mina sjuka tvångstankar som jag måste följa föra att det ska "kännas rätt". Följer jag dom dämpar jag ångesten optimalt. Mystiskt och sjukt, men så är det.

Jag vet inte varför jag planerar in hetsätningar. Jag antar att tvångstankarna hjälper mig att dämpa ångsten precis som hetsätningarna i sig gör? Det är min bästa förklaring..
Tömt lägenheten på triggande mat har jag gjort sen år tillbaka... Jag kan inte ha någon som helst triggande mat hemma. Har typ ingenting hemma faktiskt. Bara nyttig, sånt jag tillåter mig, ej triggande mat.

Eftersom jag inte har berättat för nån om ätstörngarna har jag inte heller någon som kan ta hand om min ekonomi...

Men nu är iaf planen att äta ganska lite de tre sista dagarna i maj och sen äta lite mer, men nyttigt och bra (och ändå mkt mindre än normalt), i juni...

Lör 26 maj 2007


HAHAHHAHAAAAAA Tror jag att jag någonsin ska bli bättre!? Att jag någonsin ska klara någonting!?

Åt helvete med allt.

Ska hetsäta imorgon oxå. Undra vad det ska bli då? Snickersglass tror jag, och tårtor (extrapris på coop), nåt bröd och så lite naturgodis och vanligt lösviktsgodis.. kanske chokladkakor..

Jag måste, för det blir heldumt om jag "börjar om" imorgon. Det går inte. Eg går det inte förrän 1 juni, men eftersom jag börjar jobba på måndag MÅSTE jag komma på lite anledningar till att börja om redan då. Orkar inte med nästa vecka annars... Hmm... Mitt mål ska vara att komma ner under 55 kg innan den 31 maj när jag ska till läkaren... Det blir bra.

*Suck* Jag orkar inte börja med dessa "åka-och-köpa-massa-hetsmat-och-sen-hetsäta-och-spy-hela-kvällen-i-flera-omgångar" igen. Jag som t o m har lite pengar över den här månaden(!) OCH gått ner några kilo(!). Orkar bara inte. Orkar inte! Vill inte!

Fre 25 maj 2007


Hetsåt igår och idag.
Jag skulle ju klara att inte hetsäta de 10 dagar min penicillinkur varade! Men jag klarade iaf nio hetsfria dagar! Det är STORT. Det är LÄNGE.. =P För mig är det det. Tror knappt jag har haft så långt spy-uppehåll någonsin de här två åren jag har kräkts!

Men det är inte desto mindre hemskt att falla dit igen =(. USCH.

Igår hade jag fruktansvärd hetskänsla hela tiden, men idag kunde jag precis lika gärna låtit bli.
Ingenting var gott igår heller, inte ens de första tuggorna..
Idag smakade godiset (som jag eg tänkte tillåta mig...) ganska bra. Men det var ALLDELES för mkt =/. Var helt enkelt tvungen att spy. *suck*

Nu vet jag inte hur jag ska göra i helgen. Det ska bli en lugn hemma-helg iaf så att jag blir ordentligt frisk nu. Men frågan är om det ska bli en hets-helg eller svält-helg... Jag vet inte. Kan inte bestämma mig. Det skulle faktiskt kunna bli en svält-helg.

Mina tvångstankar om bra starta-om-datum och sånt tjaffs har mildrats lite nu när jag varit sjuk. Hoppas det håller i sig...

Tors 24 maj 2007


Jag vill dö. Fast egentligen vill jag nog leva..

Tis 22 maj 2007


Tack för stödet! Jaa, det känns så skönt att få berätta för någon "i verkliga livet". Och ska bli så skönt att få ta prover på njurarna bl a, och kolla hjärtat, för att se hur illa ställt det är med mina stackars organ. Tänderna vet jag ju redan hur illa det är med dom =/.


Tänkte på att jag länge låg på 57-58 kg och sen gick jag snabbt ner ett par kilo. Det är för att jag fick mensen. Märkte det tydligt förra ggn jag fick mens och nu den här ggn. Så svårt, när man har oregelbunden mens, och fatta att det beror på det just då..

Har mer ont i halsen idag, illa =/.
Äter för mkt och känner hetsen ligga och lura... USCH!
Känt mig smalare de senaste dagarna iaf =), kläderna sitter lösare och det känns RIKTIGT BRA =P. Nu gäller det "bara" att inte gå upp igen, utan NER...

Mån 21 maj 2007


Ojoj, idag gjorde jag något av det svåraste jag vet.. Jag GJORDE DET!! Hahah =P.

Jo alltså, läkaren skulle ju ringa idag angående mina hjärtklappningar. Hon babblade på om att det fanns lite olika saker det kunde bero på, frågade hur det kändes och bla bla bla. Hon sa att jag kunde få komma en snabbis och ta EKG. Och DÅ när hon tystnade och bläddrade lite i sin kalender el kollade datorn el nåt, så tänkte jag "Nu NU MÅSTE JAG SÄGA DET!! Min enda chans att få det sagt NU!!". Jaa, och så sa jag det.. Inte ordet "bulimi" det vågade jag inte.. men jag sa.. "Joo.. och så kanske jag borde nämna att jag har ätstörningar oxå.. ^^" hahahahhahaaa vad fånigt =P..
Iaf så frågade hon om jag inte åt.. el om jag kräktes oxå.... jag sa att jag kräktes.. och då sa hon typ med en gång "Ja men då måste du ju få en tid iaf, då får du komma den 31 maj, blir det bra?"

Åh hon var så snäll! Höll på att börja gråta, men kämpade emot, sa typ ingenting, svarade bara på hennes frågor.

Så skönt! Nu får jag äntligen träffa en läkare, som dessutom tog mig på allvar direkt när hon hörde hur läget var!! Ska dit nåra dagar innan och ta prover (njurar, ämnesomsättning och vad det nu var =).... Yees!

*Pust* Då var iaf det avklarat.. var såååå nervös innan hon ringde och innan jag fick ur mig att jag hade en ätstörning. (Jag hade t o m övat innan: "Jag har bulimi, jag har bulimi, jag har bulimi.." hahah =P


Åt lite för mkt igår kväll, det kändes inte alls bra. Likadant idag =/. Men jag SKA INTE HETSÄTA och imorgon är en ny dag!!
Kram och godnatt!

Tors 17 maj 2007


Har fortf apont i halsen, tycker det blir värre på kvällarna =/. "Lyckades" få i mig en hel del mat iaf.. Eller eg är det inte mkt, det bara känns så.

Tror ändå att jag känt mig lite bättre idag. Inte bättre i halsen, men ögonen har varit aningen bättre och jag var lite piggare på dagen. Så pass att jag var uppe och lagade mat.

Skulle vara såå skönt om halsen var lite bättre imorrn, så jobbigt när vätskan åker upp i näsan ist för ner i halsen så fort jag tvingar i mig nåt att dricka.. =/. Skönt om jag orkade vara uppe oxå och inte bara ligga i sängen hela dagen..

Så ska jag försöka få i mig lite protein och inte bara kolhydrater och fett när jag äter..... Har bönor på blötläggning nu över natten, känns nyttigt och bra.

Aptiten börjar komma tillbaka.. och därmed suget på choklad... usch..
Nä nu gäller det att kämpa!

Haha, känns som rena dagboken det här..
Godnatt.

Ons 16 maj 2007


Tar penicillinet tre ggr om dagen! Så FÅR INTE hetsäta på tio dagar... Fattar verkligen inte hur det ska gå! Nuförtiden klarar jag ju max ett par dagars uppehåll från hetsen! Ojoj.. jaa det måste bara gå helt enkelt!^^...

Och tänk OM jag skulle klara det! =P.. Då kommer jag vara lyckligare än jag varit på flera år haha.. så sjukt att nåt sånt kan vara så stort.. =P

Jahapp.. ringde vårdcentralen igen idag och sa att halsen inte blivit bättre (snarare sämre igår kväll). Jag fick en tid hos en läkare.. och gissa vad? Jag har halsfluss..
Så nu har jag fått penicillin iaf och hoppas på att bli frisk fort nu. Ska festa på lördag på SOF (studentorkesterfestivalen), så då kan jag ju inte vara sjuk!! Dumt nog så har jag ögoninflammation oxå.. men det måste bara gå över tills dess!

Missar ett kusinbarns dop imorgon bara för den här himla sjukdomen.... =(.

Iaf så kan jag ju inte hetsäta nu när jag äter penicillin... Det går bara inte! Just nu känner jag mig så sjuk och kan inte svälja så jag äter knappt nånting ändå. Försöker få i mig te, men det känns nästan omöjligt att få ner =/. Halsen är som en stor svullen öm stoppkloss.

Kampen mot hetsen kommer väl om ett par dagar när jag börjar känna mig bättre och får aptiten tillbaka............

Tis 15 maj 2007


Usch, jag förstår mig inte på migsjälv. Kan bara hålla upp från hetsen en dag nuförtiden =(. Trots halsont hetsåt jag igår. Blödde ur näsan. Blir rädd för migsjälv..

Ringde vårdcentralen idag, men sköterska sa att jag verkar ha en envis förkylning (inte halsfluss eftersom febern har gått ner och halsmandlarna inte är variga). Så det är väl bara att sitta hemma och vänta ut eländet då... OCH INTE HETSÄTA MER!

Sön 13 maj 2007


Är sjuk och har jäääätteont i halsen. Nu har jag eg jordens chans att gå ner lite i vikt (iofs bara muskler... men ändå..).
Istället hetsäter jag??! *suck*

Rekommenderar inte att kräkas med halsont iaf... usch. Igår när jag spydde typ lovade jag migsjälv att aldrig mera hetsäta. Det gjorde så OOONT. Och jag ORKAR INTE MER! Det är inte gott!!!! Det är inte roligt!!! Varför varför varföör!?!?!??!?!? =(

Har mkt bröd kvar från hetsen igår. En del smör och ost oxå. Men vill så gärna kunna ha det hemma utan att känna ett tvång att hetsäta.. =/.
Så jag tänker verkligen försöka nu. Ta två mackor om jag verkligen vill, men då måste det stanna där.

Jag tar Ibumetin mot febern och kanske att det hjälper en aning mot smärtan i halsen.. men det är knappt isf...

Hur kan man äta när man inte kan svälja????
Nä, nu är det slut med ätandet! Jag KAN INTE äta vare sig jag vill el inte... Evil twisted

Tillåter mig honungste iaf, och det känns helt ok =).

Stå på dig, det är jättebra om du vågar säga som det är. Är du rädd för att de ska döma dig eller för att du ska bli erbjuden vård? Kanske är det så att du projicerar dina egna tankar om dig själv på andra människor, att de ska tycka en massa konstiga saker om dig?

Du kan säkert skriva ett brev, eller varför inte ta med ett brev till doktorn när du ska dit, och be honom läsa högt, eller läs högt själv? Och ibland kan det ju vara lättare att prata om sig själv i tredje person också.

Sen behöver man ju inte säga just ordet "ätstörningar", du kan ju kalla det något annat? Ätbekymmer, bekymmer med maten, Problem med maten, Svårt med ätandet.... etc

Nej jag tror inte att jag är rädd för att de ska döma mig. Jag vill att läkaren ska få veta! Jag vill bli erbjuden vård!

Jag kan bara inte prata om det. Precis som de flesta(?) andra blir jag känslosam när jag pratar om mina egna djupa problem. (Fast jag tror jag har extremt svårt att uttrycka känslor och är livrädd för att visa mig svag/ledsen..).

Jag såg på programmet "lyxfällan" härom dagen. Det handlade om en medelålders kvinna som köpte alldeles för mkt prylar och hade kört sin ekonomi i botten och inte betalat räkningar på ett halvår. Hon fick gå till en "coach" som snackade lite psykolog-snack med henne. Och så fort coachen frågade hur hon kände sig och vad som utlöst problemet osv. började hon gråta. Och jag förstod PRECIS hur hon kände sig...

Fre 11 maj 2007


Är hemma från jobbet idag. Skönt. Hade feber imorse.
Tog tag i samtalet till vårdcentralen idag.. som jag gått och skjutit upp så länge. Vill kolla upp hjärtat och njurarna. Men som vanligt klarar jag inte av att prata om min ätstörning utan att börja gråta. Så jag lyckades inte ta mod till mig och tala om att jag har bulimi när sköterskan undrade om jag hade nån aning om vad hjärtklappningarna kan bero på. Om jag är stressad el så.. hon sa att det brukar bero på panikångest....
Och jag vet ju att det är det! Jag vet att det beror på bulimin. Jag antar att jag blir stressad av sjukdoment helt enkelt. Och jag vet hjärtklappningen beror på ångesten......

Men jag kunde inte säga det. Åh snyft..
Iaf skulle en läkare ringa upp mig den 21 maj. Usch vad läskigt. Då MÅSTE jag tala om sanningen. Jag vill och jag måste. Men det är bara såå pinsamt att sitta och gråta i luren och inte få fram ett ord.
Kan man inte få skriva ett brev till läkaren ist... Roll

Tors 10 maj 2007


Jag är sjuk. Men hade ingen feber när jag kom hem från jobbet =/. Hur kan jag känna mig så sjuk då? Fryser som en tok och har såå ont i halsen. Fattar inte hur jag ska överleva jobbet imorrn.. får se om jag sjukskriver mig..

Hetsåt igår iaf, men idag blir det ingen hets. Funderade jättemkt på vägen hem från jobbet om jag skulle åka och köpa choklad, men lyckades åka raka vägen hem ist! Har inget hemma, och har så ont i halsen och hela kroppen så vill bara sova ändå.

Ska krypa ner i sängen framför tv:n innan jag fryser ihjäl...

Förresten klippte jag av mig typ halva håret i lördags (!). Behövde verkligen klippa mig, men det blev lite väl mkt uppklippt =/.

Tis 8 maj 2007


Har haft en kanon-helg! Fick massa fina presenter och åt lite och bra.. enda till i söndags kväll när jag kom hem till mig igen. Fick med mig massa mat och det som blev över av tårtorna från mamma. Det gick såklart som det gick.. hetsåt skiten och fortsatte igår och idag.

Vet inte alls hur det blir nu med resten av maj. Är månaden förstörd nu bara för det?? Jag KAN ju INTE hetsäta resten av maj månad!!

Har upptäckt två fläckar där emaljen är bortfrätt på framsidan av framtänderna!!? Jag som trodde att det frätte bakom och i nederkanten..... skit skit skit....

De här dagarnas snedsteg kan och får inte förstöra mitt liv. Skärpning fetto!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Imorgon kan bli en bra dag, om du väljer att göra dagen bra! Tänk positivt, tänk positivt, tänk positivt.........

...... Ööhhhh gå och dööööö el nåt....

Idag SKA jag gå och lägga mig innan tolv... Och imorgona SKA jag diska typ sju veckors gammal disk typ....
Godnatt. (jävla skitliv)

Fre 4 maj 2007


"Unnade" mig två hekto choklad idag. Nougater som nog är den choklad jag gillar mest.. bara för att det är min födelsedag. Men det var nog inte värt det =(. Ångesten över att jag åt skiten är så mkt värre än den lilla njutning jag kände (om jag ens kände nån?).

Aja, ingen hets iaf.

Tors 3 maj 2007


Känner mig duktig idag. Var så trött och sugen på att köpa nåt förbjudet idag när jag jobbat hela dagen, ätit lite, sprungit runt på stan i panik för att hitta födelsedagspresent till min kompis.. och så köpte jag bara 1 hg blandade nötter (naturgodis)! Och åt bara det till middag! Jippiiee =P. HA! Ingen hets här inte!

Och imorrn är jag då närmare 30 år än 20 år Shocked ... jag säger å dé...

Har fullt upp nu.. så sjukt stressad. Ska ha 50-års fest med en kompis på lördag för våra kompisar, och på söndag kommer typ hela släkten till mamma och firar mig. Har massor kvar att förbereda och det enda jag tänker på hela dagarna är ju mat, vad jag ska äta, vad jag ska ha på mig för kläder så jag inte ser så fet ut osv osv..... inte lätt när man måste tänka på massa annat och planera och skit oxå!

Men men, det blir nog bra! Känns som det kommer bli en riktigt kul helg! Dessutom har det gått bra med maten i tre dagar nu, och SKA klara helgen hyffsat oxå!!! =)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0